VIKTIG INFORMASJON
Krav til utstyr
Sykkel (El-sykkel ikke tillatt)
Hjelm (skal benyttes hele tiden)
Joggesko/sykkelsko
Egnet bekledning for været på konkurransedagen.
Alle deltagere skal ha med en fløyte i tilfelle nød
Hvert lag skal ha med førstehjelpsutstyr i tilfelle skade
Startnummer skal være synlig foran på sykkel og på sekk
Solkrem
Vi anbefaler å ha med slange og patron i tillfellet punktering, men det er ikke obligatorisk
Konkurranseregler
Hvert lag består av 2 personer.
Ungdom kan delta ned til 15 år, sammen med voksen (over 18 år).
Det konkurreres i herreklasse, mix-klasse og dameklasse.
Tillatt fremkomstmiddel er vanlig sykkel og egne bein.
Det er ikke anledning til å bytte sykkel underveis, ei heller bruke el-sykkel
Konkurransen varer i 5 timer og vinneren er den som samler flest poeng i løpet av konkurransetiden.
Tidsstraff
Det trekkes poeng ved for sen målgang.
Lag som kommer i mål inntil 10 min etter makstid, trekkes 20 poeng. Lag som kommer i mål senere enn sluttiden kl. 15.10 blir diskvalifisert.
Dersom to lag har samme poengsum, favoriseres det laget som først kom i mål.
Sikkerhet
I din deltaker konvolutt er det 2 startnummer til hver deltaker.
Startnummer skal festes med sikkerhetsnåler på sekken til begge deltakere.
Det kommer også et startnummer som skal festes med strips på sykkelen.
Hjelm skal benyttes ved all bruk av sykkel og under klatring/rappellering.
Laget skal alltid være samlet og med maksimalt 20 meter mellom de to til enhver tid
Det er tillatt med bruk av GPS, men ikke følgebil eller andre medhjelpere i noen form.
Deltakere som bryter, må informere arrangøren.
Begge lagmedlemmer og begge sykler må komme i mål samtidig.
Regelbrudd fører til poengtrekk eller diskvalifikasjon.
Vi stiller med lege og førstehjelpsutstyr, men dette håper vi ikke vi får brukt for.
Deltakelse skjer på eget ansvar! Bruk hodet og tenk sikkerhet!
Ta vare på hverandre og ha det gøy
Tidlig utdeling av startnummer:
Det vil være mulig å hente startnummer og levere egenerklæring på Sport1 på Drøbak City dagen før konkurransen (fredag 31.mai) fra kl 17.00.-20.00.
Vi oppfordrer alle som bor i Drøbak eller nærheten om å benytte seg av dette tilbudet, da vi vet det er stor pågang i sekretariatet på selve racedagen. Sport1 bidrar med gode tilbud til deg som deltaker, så kanskje du kan sikre deg noe utstyr dagen for den store dagen.
Dersom dere som lag ikke har levert fra dere egenerklæring, så kan dere ikke stille til start i konkurransen. Se vedlagt pdf i mailen
Skriv denne ut og ta den med dere ferdig signert til utdeling av startnummer.
MERK: begge deltakerne må signere.
Start/målgang:
Veisvingbatteriet er satt som årets start og målområde.
https://maps.app.goo.gl/F2NsLKxMLD63Grkc6
Det er ikke så langt fra Seiersten Stadion og Seiersten Skanse.
Parkering vil bli tydelig skiltet, som anvist på kartet.
Deltakere oppfordres til å parkere på
1) Seiersten ved Drøbak Rådhus (betalt parkering) (Rådhusveien 6, 1440 Drøbak) - betaling
2) Drøbak Museum - Belsjøveien 17, 1443 Drøbak (gratis parkering)
3) Sagajordet - Sagaveien 12, 1443 Drøbak (gratis parkering)
4) Parkering på jordet nedenfor Golfhuset (gratis parkering)
MERK: Det er ikke mulig å parkere på Hundeskolen / Drøbak Montessorri Ungdomsskole, veien opp vil være stengt på konkurransedagen.
Fra de angitte p-plassene er det ca. 5 minutters gange til start og målområdet hvor registrering, briefing og utøver området er.
Se bilde over området under:
parkering.png
Tidsskjema:
08:30– 09:30 Registrering og utdeling av startnummer
09.30 – 09.45 Racebrief (obligatorisk) – gjennomgang av regler og viktig info
10:00 Fellesstart
15:00 Siste frist målgang Veisvingbatteriet ved Skansen
Ca. 15:45 Premieutdeling alle 3 klasser
NB: Det er svært viktig at dere som deltakere/lag er i tide på stadion, da racebreif er obligatorisk.
TIPS
Av erfaring vet vi at utøverne blir både våte og skitne i løpet av konkurransen, så det er en fordel med tilstrekkelig med rent tøy som en kan skifte til etter målgang.
Det er veldig praktisk med et stativ til kartet som dere fester på styret, men det er ikke nødvendig. Det er lov å bruke mobil og GPS i konkurransen, og noen foretrekker å feste mobilen på styret, men det er selvfølgelig opp til hvert enkelt lag.
Pass på at du har med deg både nok drikke og litt mat / energi – det er tross alt 5 timer med konkurranse. Værvarslet for dagen er 22 grader og det kan fort bli varmt. Tilstrekkelig drikke er viktig.
Vi har opprettet vannstasjoner på følgende steder:
1. Vannpost i Båthavna – kran med ferskvann til å fylle flasker
2. Vannpost på Drøbak Montessorri Ungdomsskole – kran med ferskvann til å fylle flasker
3. Vannpost i Gjestehavna i Drøbak - kran med ferskvann til å fylle flasker
Respekt
Vi anmoder deltakerne om å holde orden i eget utstyr
Ta med din egen søppel både gjennom konkurransen og etter deg ved endt konkurranse.
Vi ber også om at alle utviser hensyn når de ferdes ute i løypa slik at andre som bruker Drøbak / Frogn denne dagen også får en positiv opplevelse av arrangementet. I multisport er det smil og fairplay som gjelder.
Kiosk
Vi har ikke kiosk og det er viktig at du tar høyde for å ha med deg næring til løpet.
Vi vil imidlertid sørge for næring når du kommer i mål, det blir både drikke og mat, slik at du kan fikse veske- og blodsukkerbalansen. Dersom du har spesielle behov er det fint om du sørger for disse selv, da vi ikke kan tilby alternativer. (gluten, vegetar osv)
Etterfest
Vi har reservert plass i bakgården til Ege - det som heter Bytinget. Det ligger vis-a-vis Handelshuset ved Drøbak torg. Stedet holder åpent for alle deltakere i Drøbak Challenge.
Døren åpner for alle som har deltatt i konkurransen fra kl 20.30, og vi håper dere benytter muligheten til å komme ned å feire endt konkurranse og en aktiv dag, sammen med oss.
Takk til alle entusiastiske frivillige som er med og bidrar. Det betyr så mye for oss <3
Takk til kommune og grunneiere som gir oss tillatelse, midler og oppslutning til arrangementet. Igjen takk til alle våre sponsorer som gjør at vi kan gjennomføre arrangementet og ikke minst
TAKK TIL DEG SOM HAR MELDT DEG PÅ DRØBAK CHALLENGE 2024!
Har du spørsmål så ikke nøl med å kontakte oss fortrinnsvis per mail [email protected] eller på telefon til Ørjan Rolness 926 01 060, eller Carina Sæther-Larsen på mobil 97090085
Krav til utstyr
Sykkel (El-sykkel ikke tillatt)
Hjelm (skal benyttes hele tiden)
Joggesko/sykkelsko
Egnet bekledning for været på konkurransedagen.
Alle deltagere skal ha med en fløyte i tilfelle nød
Hvert lag skal ha med førstehjelpsutstyr i tilfelle skade
Startnummer skal være synlig foran på sykkel og på sekk
Solkrem
Vi anbefaler å ha med slange og patron i tillfellet punktering, men det er ikke obligatorisk
Konkurranseregler
Hvert lag består av 2 personer.
Ungdom kan delta ned til 15 år, sammen med voksen (over 18 år).
Det konkurreres i herreklasse, mix-klasse og dameklasse.
Tillatt fremkomstmiddel er vanlig sykkel og egne bein.
Det er ikke anledning til å bytte sykkel underveis, ei heller bruke el-sykkel
Konkurransen varer i 5 timer og vinneren er den som samler flest poeng i løpet av konkurransetiden.
Tidsstraff
Det trekkes poeng ved for sen målgang.
Lag som kommer i mål inntil 10 min etter makstid, trekkes 20 poeng. Lag som kommer i mål senere enn sluttiden kl. 15.10 blir diskvalifisert.
Dersom to lag har samme poengsum, favoriseres det laget som først kom i mål.
Sikkerhet
I din deltaker konvolutt er det 2 startnummer til hver deltaker.
Startnummer skal festes med sikkerhetsnåler på sekken til begge deltakere.
Det kommer også et startnummer som skal festes med strips på sykkelen.
Hjelm skal benyttes ved all bruk av sykkel og under klatring/rappellering.
Laget skal alltid være samlet og med maksimalt 20 meter mellom de to til enhver tid
Det er tillatt med bruk av GPS, men ikke følgebil eller andre medhjelpere i noen form.
Deltakere som bryter, må informere arrangøren.
Begge lagmedlemmer og begge sykler må komme i mål samtidig.
Regelbrudd fører til poengtrekk eller diskvalifikasjon.
Vi stiller med lege og førstehjelpsutstyr, men dette håper vi ikke vi får brukt for.
Deltakelse skjer på eget ansvar! Bruk hodet og tenk sikkerhet!
Ta vare på hverandre og ha det gøy
Tidlig utdeling av startnummer:
Det vil være mulig å hente startnummer og levere egenerklæring på Sport1 på Drøbak City dagen før konkurransen (fredag 31.mai) fra kl 17.00.-20.00.
Vi oppfordrer alle som bor i Drøbak eller nærheten om å benytte seg av dette tilbudet, da vi vet det er stor pågang i sekretariatet på selve racedagen. Sport1 bidrar med gode tilbud til deg som deltaker, så kanskje du kan sikre deg noe utstyr dagen for den store dagen.
Dersom dere som lag ikke har levert fra dere egenerklæring, så kan dere ikke stille til start i konkurransen. Se vedlagt pdf i mailen
Skriv denne ut og ta den med dere ferdig signert til utdeling av startnummer.
MERK: begge deltakerne må signere.
Start/målgang:
Veisvingbatteriet er satt som årets start og målområde.
https://maps.app.goo.gl/F2NsLKxMLD63Grkc6
Det er ikke så langt fra Seiersten Stadion og Seiersten Skanse.
Parkering vil bli tydelig skiltet, som anvist på kartet.
Deltakere oppfordres til å parkere på
1) Seiersten ved Drøbak Rådhus (betalt parkering) (Rådhusveien 6, 1440 Drøbak) - betaling
2) Drøbak Museum - Belsjøveien 17, 1443 Drøbak (gratis parkering)
3) Sagajordet - Sagaveien 12, 1443 Drøbak (gratis parkering)
4) Parkering på jordet nedenfor Golfhuset (gratis parkering)
MERK: Det er ikke mulig å parkere på Hundeskolen / Drøbak Montessorri Ungdomsskole, veien opp vil være stengt på konkurransedagen.
Fra de angitte p-plassene er det ca. 5 minutters gange til start og målområdet hvor registrering, briefing og utøver området er.
Se bilde over området under:
parkering.png
Tidsskjema:
08:30– 09:30 Registrering og utdeling av startnummer
09.30 – 09.45 Racebrief (obligatorisk) – gjennomgang av regler og viktig info
10:00 Fellesstart
15:00 Siste frist målgang Veisvingbatteriet ved Skansen
Ca. 15:45 Premieutdeling alle 3 klasser
NB: Det er svært viktig at dere som deltakere/lag er i tide på stadion, da racebreif er obligatorisk.
TIPS
Av erfaring vet vi at utøverne blir både våte og skitne i løpet av konkurransen, så det er en fordel med tilstrekkelig med rent tøy som en kan skifte til etter målgang.
Det er veldig praktisk med et stativ til kartet som dere fester på styret, men det er ikke nødvendig. Det er lov å bruke mobil og GPS i konkurransen, og noen foretrekker å feste mobilen på styret, men det er selvfølgelig opp til hvert enkelt lag.
Pass på at du har med deg både nok drikke og litt mat / energi – det er tross alt 5 timer med konkurranse. Værvarslet for dagen er 22 grader og det kan fort bli varmt. Tilstrekkelig drikke er viktig.
Vi har opprettet vannstasjoner på følgende steder:
1. Vannpost i Båthavna – kran med ferskvann til å fylle flasker
2. Vannpost på Drøbak Montessorri Ungdomsskole – kran med ferskvann til å fylle flasker
3. Vannpost i Gjestehavna i Drøbak - kran med ferskvann til å fylle flasker
Respekt
Vi anmoder deltakerne om å holde orden i eget utstyr
Ta med din egen søppel både gjennom konkurransen og etter deg ved endt konkurranse.
Vi ber også om at alle utviser hensyn når de ferdes ute i løypa slik at andre som bruker Drøbak / Frogn denne dagen også får en positiv opplevelse av arrangementet. I multisport er det smil og fairplay som gjelder.
Kiosk
Vi har ikke kiosk og det er viktig at du tar høyde for å ha med deg næring til løpet.
Vi vil imidlertid sørge for næring når du kommer i mål, det blir både drikke og mat, slik at du kan fikse veske- og blodsukkerbalansen. Dersom du har spesielle behov er det fint om du sørger for disse selv, da vi ikke kan tilby alternativer. (gluten, vegetar osv)
Etterfest
Vi har reservert plass i bakgården til Ege - det som heter Bytinget. Det ligger vis-a-vis Handelshuset ved Drøbak torg. Stedet holder åpent for alle deltakere i Drøbak Challenge.
Døren åpner for alle som har deltatt i konkurransen fra kl 20.30, og vi håper dere benytter muligheten til å komme ned å feire endt konkurranse og en aktiv dag, sammen med oss.
Takk til alle entusiastiske frivillige som er med og bidrar. Det betyr så mye for oss <3
Takk til kommune og grunneiere som gir oss tillatelse, midler og oppslutning til arrangementet. Igjen takk til alle våre sponsorer som gjør at vi kan gjennomføre arrangementet og ikke minst
TAKK TIL DEG SOM HAR MELDT DEG PÅ DRØBAK CHALLENGE 2024!
Har du spørsmål så ikke nøl med å kontakte oss fortrinnsvis per mail [email protected] eller på telefon til Ørjan Rolness 926 01 060, eller Carina Sæther-Larsen på mobil 97090085